بررسی و تصویب خط مشی انجمن، پیشنهادات هیئت مدیره و بازرس
تعیین میزان حق عضویت
عزل هیئت مدیره و بازرس
بررسی و تصویب ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه های سال مالی گذشته و بودجه سال آتی انجمن
هیات مدیره
اداره امور جاری انجمن طبق اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی
تشکیل گروه های علمی انجمن، تعیین وظایف، و نظارت بر فعالیت های آنها
تهیه گزارش سالانه و تنظیم ترازنامه مالی و صورتحساب درآمدها و هزینه های انجمن برای تصویب در مجمع عمومی و ارایه به مرجع نظارت در زمان مقرر
اتخاذ تصمیم در مورد عضویت انجمن در مجامع علمی داخلی و خارجی
گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد مجمع عمومی
بازرس
بررسی اسناد و دفاتر مالی انجمن و تهیه گزارش برای مجمع عمومی
مطالعه گزارش سالانه هیأت مدیره اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش سالانه هیأت مدیره اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش عملکرد برای مجمع عمومی گزارش هر گونه تخلف هیأت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی
رئیسانجمن (رئیس هیئت مدیره)
تشکیل و اداره جلسات هیات مدیره و ابلاغ مصوبات
امضای مصوبات هیئت مدیره، و امضای توافقنامه ها و قراردادهای انجمن که به تصویب هیئت مدیره رسیده باشد.
اعلام یا ابلاغ مواضع جامعه به مراجع ، مراکز، افکار عمومی و رسانهها در صورت نیاز
امضاء کلیه مکاتبات هیات مدیره با مبادی ذیربط
امضای اسناد، چکها، سفتهها، برات و قراردادهای تعهد آور
عزل و نصب کادر اداری
نظارت بر در آمد ها و هزینه های انجمن
هماهنگی لازم میان فعالیت کمیته های انجمن
ارایه راهکارها و برنامه ها برای اعتلا و پیشبرد اهداف انجمن
سایر امور محوله بر اساس تصمیم هیات مدیره
خزانه دار
نظارت بر دارایی ها و اموال انجمن
جلب کمک های مالی و تجهیزاتی برای انجمن
تنظیم کلیه جزئیات مربوط به دریافت و پرداخت ها برای هیئت مدیره
گزارش سه ماهه وضعیت مالی جامعه
گزارش وضعیت مالی در مجمع عمومی سالانه و یا هر زمان دیگر که لازم باشد و ارائه یک نسخه از آن به منشی جامعه برای بایگانی سوابق
یکی از امضا کنندگان چک و دیگر اسنادمالی جامعه
مسئول حسابرسی سرمایه جامعه، بودجه وهزینه ها
نائب رئیس
کلیه اختیارات رئیس هیات مدیره (در صورت غیبت، فوت ، استعفاء یا سلب شرایط قانونی از وی تا انتخاب رئیس جدید هیات مدیره ) را دارا میباشد.
اداره جلسات هیات مدیره در غیاب رئیس
انجام اموری که از سوی رئیس هیات مدیره و یا بر اساس تصویب جلسه به وی محول میشود.
انجام سایر امور محوله
مسئول دبیرخانه
انجام امور اداری ودفتری
سازماندهی مکاتبات، بایگانی و سوابق انجمن
تنظیم صورت جلسات و مصوبات نشست های هیات مدیره
پیگیری مصوبات هیئت مدیره و ارایه گزارش مستمر به ریاست هیئت مدیره
پاسخگویی صحیح به مراجعین انجمن؛ حضوری، تلفنی، و در سایت انجمن
انجام هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم امور انجمن، بنا بر نظر رئیس انجمن
تهیه و ارائه گزارش از رویدادها ومسائل مهم روزانه جهت ارائه به ریاست
مسئول امورمالی
مدیریت منابع مالی درآمدها و هزینه های انجمن
جمع آوری وجوه مربوط به حق عضویت در انجمن، هزینه دوره ها و ...
ثبت فیش های بانکی وایزی به حساب بانکی انجمن
تهیه و تنظیم گزارش های مالی در هر شش ماه و ارایه آنها در جلسات هیئت مدیره
تسویه حساب مالیات و بیمه متعلقه به انجمن در زمان های مقرر
تهیه دفاتر مالی ، تراز عملکرد ، بودجه ، حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی
انجام کلیه خدمات کامپیوتری مربوط به فعالیتهای مالی شرکت
صدور اسناد مربوط به پرداخت کسورات بیمه ، مالیات و …