۳-۵۴۰-۲۰۱۴۳-۲, Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York, ۲۰۰۴
تعداد صفحات
۲۳۲
معرفی
این کار نتایج تحقیقات تجربی در مورد کنترل آیرودینامیکی و آکوستیکی جتهای توربولانس مافوق صوت با تحریک آکوستیکی را ارائه میکند. نویسندگان نشان میدهند که این روشهای کنترل نه تنها میتوانند اختلاط را تشدید کنند (با تابش آکوستیکی در فرکانس پایین)، بلکه به طور قابلتوجهی آن را (در تابش با فرکانس بالا) تسهیل میکنند. این مونوگراف پژوهشی نتایج بهروزشده نویسندگان را ارائه میدهد که توسط سایر تحقیقات انجام شده در ایالات متحده آمریکا، آلمان و بریتانیا تکمیل شدهاست. روشهای شبیهسازی عددی جتهای توربولانس مافوق صوت تحت تحریک آکوستیکی به تفصیل شرح داده شدهاند و نمونههایی از کاربردهای عملی، از جمله کاهش صدای موتور توربوجت و کنترل آکوستیکی نوسانات خودپایدار در تونلهای باد، بررسی میشوند. این کتاب برای محققان و مهندسان علاقهمند به مشخصههای آیرودینامیکی و آکوستیکی جریان جت است.
نشانی مطلب در وبگاه انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران: http://isav.ir/find-1.107.111.fa.html برگشت به اصل مطلب